De la Global Plaza la Novis Plaza Office: un faliment și câteva milioane de euro pentru ca “fantoma” din Tetarom să reintre în piață

//De la Global Plaza la Novis Plaza Office: un faliment și câteva milioane de euro pentru ca “fantoma” din Tetarom să reintre în piață

De la Global Plaza la Novis Plaza Office: un faliment și câteva milioane de euro pentru ca “fantoma” din Tetarom să reintre în piață

Afost nevoie de câțiva ani în care clădirea a stat nefolosită, de un faliment, de câteva licitații fără participanți și de câteva milioane de euro: fostul proiect Global Plaza, ridicat și abandonat în Tetarom I, are un nou proprietar care îl transformă în centru de birouri. Astfel, un nou proiect de birouri adaugă metri pătrați la stocul existent pe piața clujeană, după o perioadă în care proiectele de mari dimensiuni dedicate exclusiv birourilor nu au fost foare multe în Cluj Napoca. Compania clujeană Transilvania Construcţii a preluat clădirea ridicată de CBC Development Design în parcul industrial Tetarom I de la Tăietura Turcului, care stă neutilizată de câţiva ani.

Între timp, pe clădirea botezată cândva Global Plaza și apoi abandonată a apărut noul nume: Novis Office Building. Noul dezvoltator mai are lucrări de realizat până să pună clădirea în circuitul pieței, dar procesul e demarat.

Amintim că CBC Development Design Cluj-Napoca, compania care a ridicat clădirea din Tetarom, a intrat în faliment anul trecut, iar lichidatorii judiciari (TZA Insolvenţă şi Solvendi) au programat şi în 2015 şi în 2016 o serie de licitaţii pentru valorificarea imobilului. Proprietatea imobiliară de tip Comercial-Administrativ este compusă din două corpuri: o clădire de birouri (Corp A) cu regim de înălțime subsol, parter şi trei etaje, în suprafață utilă de 8.794 mp, înscrisă în CF şi o clădire cu destinație cazare (Hotel: Corp B – nefinalizat și neintabulat) cu regim de înălțime subsol, parter şi 7 etaje, suprafață utilă 7.382 mp, și teren aferent în concesiune, în suprafață de 10.870 mp.

TC a achiziționat o creanţă, în care era inclusă şi clădirea și după seria de licitații publice, a preluat imobilul. “Au fost mai multe licitații la care nu s-a mai prezentat nimeni, la ultima am fost doar noi. Contractul de vânzare-cumpărare s-a semnat, s-a semnat și cel cu Tetarom”, a menționat Mircea Timofte, preşedintele companiei de construcții și dezvoltări imobiliare. Menționăm că CBC a realizat clădirea în parcul industrial Tetarom I, administrat de compania Tetarom, controlată de Consiliul Județean.

“Contractul de cesiune și drept de superficie s-a semnat săptămâna trecută. Condițiile din contract au rămas aceleași, se vor face și spațiile de servicii prevăzute. Am văzut că cei de la Transilvania Construcții au deja oameni aici, au făcut expertizarea, au început lucrul. Așteptăm să vedem și noi clădirea asta pusă în funcțiune, să vedem că e utilă pentru scopul pentru care s-au investit atâția bani”, spune directorul Tetarom, Viorel Găvrea.

CBC

Deși planul inițial prevedea un complex cu birouri, servicii, dar și un hotel, noul proprietar a decis că destinația construcției din Tetarom rămâne integral de birouri, plus spațiile aferente de servicii. „Nu mai e nevoie de hoteluri în Cluj, proiectul va fi unul de birouri. E nevoie de așa ceva. Orașul s-a dezvoltat în direcția asta și, de asemenea, Tetaromul s-a dezvolat. Nu avem nici cea mai mică emoție în ceea ce privește ocuparea spațiului. În total vom avea cam 20.000 mp, la final de proiect, din care 12.000 în prima etapă. Sunt deja discuții pentru ocuparea de spații și există cerere pentru suprafețe mari. Sunt clienți mari ce vor tot spațiul. Există cerere, iar asta e bine pentru Cluj, orașul se dezvoltă, dar e rău pentru infrastructură. Va trebui să se devolte și infrastructura”, adaugă Timofte.

Lucrările la proiect se reiau în primă fază pentru un singur corp de clădire, cel deja finalizat și destinat inițial chiar birourilor. Celălalt corp de clădire va trebui să treacă printr-un proces de reautorizare. „Mai sunt unele negocieri pentru contractele cu antreprenorii, dar începem săptămâna viitoare. Lucrările la prima etapă vor dura undeva la 5 luni, cam așa estimăm. Clădirea aceasta a fost deja recepționată, dar sunt reparații de făcut; e destul de lucru, s-au distrus unele elemente, hidroizolația nu e bine făcută, sistemul de climatizare e distrus. Așa că vom avea ceva de lucru, dar clădirea e foarte frumoasă și va arăta foarte bine la final”, susține Timofte.

 

Sursa imagine: Transilvania Constructii
Sursa imagine: Transilvania Constructii

Global Plaza, Centrul de Sănătate Transilvania, faliment

La momentul lansării, complexul botezat Global Plaza avea ca termen de finalizare august 2008, cu o investiţie estimată la 25 de milioane de euro. Conform planurilor iniţiale, complexul urma să includă un hotel Ramada, de 4*, cu 120 de camere, restaurante de 500 de locuri, un centru de conferinţe de 994 mp, cu o capacitate de 500 de locuri. Spaţiile comerciale ocupau 1.562 mp, iar birourilor le-au fost alocaţi 7.185 mp. Ulterior, asociaţii CBC au regândit planul: ar fi vrut centru medical şi chiar spital regional de urgenţă, în asociere cu Consiliul Judeţean, plan la care autorităţile însă nu au marşat. Chiar şi în aceste condiţii, dezvoltatorii ar fi vrut să continue pe ideea unui business în Sănătate şi să amenajeze un centru medical privat – Centrul de Sănătate Transilvania. Toate planurile s-au prăbuşit însă, iar societatea a intrat în faliment

Birourile de pe terenurile fostei industrii a Clujului

Cel mai mare proiect de birouri din Cluj rămâne The Office, cu două etape din complex ridicate pe locul fostei fabrici Tricotaje Someșul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989. Dezvoltatorii de la NEPI și Ovidiu Șandor au demarat în această primăvară a treia și ultima etapă din proiectul The Office. Suprafaţa de 18.500 mp închiriabili aferentă fazei III din The Office urmează să fie finalizată în vara anului 2017. În zona gării, pe fosta platformă Libertatea, a doua etapă din proiectul Liberty Technology Park a ajuns la un grad de ocupare de 90%, la aproape un an de la terminarea lucrărilor, potrivit dezvoltatorilor de la Fribourg. Aceștia nu au luat încă o decizie în ceea ce privește începerea lucrărilor la cea de-a treia fază de proiect. “Vom vedea după ce spațiile disponibile sunt integral ocupate și chiriașii mutați. Ceea ce știm este că nu vom construi un nou pavilion decât pe contract semnat, la cerere, pe specificațiile clientului. Cel mai probabil va fi pentru un client din parc care va dori să se extindă”, a precizat Nina Moldovan, CEO Liberty TP. Menționăm că a treia etapă a proiectului înseamnă construirea de noi clădiri, în vreme ce etapele I si II au pesupus renovarea unor imobile existente, din fosta fabrică de mobilă.

By |2017-02-27T07:23:25+00:00iunie 30th, 2015|Informari|0 Comments